Útěk, kterej se nekonal

Kdy potřebujeme udělat další krok? A kde je ta hranice mezi změnou a útěkem? Nedávno jsem stála přesně na týhle hraně. Měla jsem sbaleno. Zavřený všechny dveře, sítě rozhozený do všech koutů světa v očekávání, že tam někde chytím zlatou rybku, která mi pomůže splnit jakýkoli přání. A pak jsem ty sítě zase smotala. Došlo mi, že tu zlatou rybku už jsem dávno chytila.

„Vážně potřebuješ další těžkej začátek?“, ptal se mě ten, kterej toho o nových začátcích ví asi ještě mnohem víc než já. To byla asi ta poslední věta. V tu chvíli jsem se konečně nohama dotkla dna pomyslnýho bazénu, od kterýho jsem se mohla odrazit. A věci začaly zase dávat smysl. Děkuju. Nejen za tenhle fernetovej večírek, na kterým jsem se ještě potřebovala sebelítostivě vyřvat, abych mohla zavřít dveře. A abych mohla otevřít jiný. Ty, na který jsem už trochu zapomněla.

Děkuju vám, kteří jste slyšeli to zoufalý volání o pomoc. Kteří jste poslouchali nekonečný litanie o nesmyslnosti života v příhraničním maloměstě. Kteří jste mi ukázali, že tady nejsem sama. Že vůbec nejsem sama. Kteří jste počkali na to, až se zase zvednu a seberu sílu, i když to tentokrát bylo kurva těžký. Kteří jste mi dali kontakty, adresy známých i nabídky práce, kde můžu začít znovu. Každej z vás mi dal jednu zlatou rybku, kterou pouštím zpátky do vody.

Vrátila jsem se k tý holce z Kouzelnýho domu. Ta holka je zase okouzlená krásou příhraničního maloměsta, ledovou vodou v přehradě a západem slunce ve skalách. Ví, že může přijít do hospody, kde se s každým zná, a u krbu vypít nejlepší Bloody Mary. Chce zase tancovat pro sebe i pro ostatní. Mít svoje jógový hodiny, na který přijde pět lidí. Nebo možná nikdo. Dělat kafe, i když je to těžkej průměr. Psát. Potkávat lidi a potkávat sebe. A uvidět zlatou rybku na dně bazénu... Howgh :)

Komentáře

  1. Nádherný :-). Děkuju za slova, která ve mně probudila vděčnost za všechno, co mám a od čeho mám občas taky chuť utýct. Prostě jen proto, že už nemám sílu, nemůžu dál, potřebuju si odpočinout. Díky Tobě jsem si uvědomila, že jsou okamžiky, kdy to, co opravdu nejvíc potřebuju, máme vedle sebe. Akorát prostě potřebujem nakopnout, aby nám to docvaklo :-). Život je krásnej, no ne? ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jasněže jo... :) Zpětně jsem za tyhle tunely tak moc vděčná... i když dělaj vrásky a šedý vlasy... Tož naviděnou ve Znojmě, když tady teda mám být :D PS: Já děkuju!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky